Aankondiging nieuwe Chief scout • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
september 2021
Aankondiging nieuwe Chief scout
Beste leden van de landelijke raad,

Graag informeren we jullie over het nieuws dat we morgen naar buiten gaan brengen: Scouting Nederland heeft een Chief scout aangetrokken. Iemand die erg goed bij ons past. Morgen om 7.00 uur maken we de naam bekend met een mail naar al onze leden, waaronder jullie. Daarna communiceren we ook naar buiten toe. Het leek ons goed om om jullie als leden van de landelijke raad hier een vooraankondiging voor te sturen.

Scouting Nederland heeft al langer de wens om, net als in de UK met Chief scout Bear Grills, een aansprekende persoon als ambassadeur aan zich te verbinden. Hiermee kunnen we deuren richting media, en daarmee een breed publiek, gemakkelijker openen. We verwachten ons bereik en positieve bekendheid te vergroten waarmee we bijdragen aan bestendigheid voor de toekomst waarbij we nog meer meiden en jongens een geweldige tijd kunnen geven.

Titel Chief scout
Binnen de organisatie zien we de rol van Chief scout als voorbeeld en inspiratiebron voor ál onze leden, zowel jeugdleden als vrijwilligers. Buiten de organisatie fungeert de Chief scout als boegbeeld van Scouting in Nederland. Een persoon die enthousiast kan vertellen over de meerwaarde van Scouting voor kinderen en jongeren en de maatschappij.

De Chief scout heeft geen verantwoordelijkheden en bevoegdheden op inhoud zoals het bestuur of de directeur van Scouting dit hebben. De Chief scout heeft enkel een PR-taak als ambassadeur: het verhaal van Scouting helpen vertellen en zichtbaar maken. Waar onze beschermvrouwe Koningin Máxima één keer per twee jaar ingezet wordt in een formeel bezoek of bijvoorbeeld een ceremoniële opening, kan de Chief scout veel vaker en ook op informele wijze ingezet worden met een inspirerend filmpje of het gezicht zijn van onze campagnes.

We hopen jullie hiermee - voor nu - voldoende geïnformeerd te hebben. Morgen om 07:00 uur ontvangen jullie, samen met alle andere leden van Scouting Nederland, een e-mail van onze Chief scout, waarmee hij zichzelf aan alle leden bekendmaakt.

Fedde Boersma
Directeur Scouting Nederland
Deze mail is verstuurd aan alle leden en plaatsvervangend leden van de landelijke raad van Scouting Nederland.
Trotse partner van Scouting Nederland