Update TIC - Scouting Academy • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
september 2021
Update TIC - Scouting Academy
Beste coördinator trainingsteam, praktijkcoach of coördinator Scouting Academy,

In dit nieuwe Scoutingseizoen gaat Team Informatie en Communicatie van Scouting Academy (TIC) fris aan de slag met een nieuw idee! In de landelijke raad van juni kwam het al naar voren bij de behandeling van de evaluatie Scouting Academy: meer op maat gesneden communicatie wordt op prijs gesteld. We gaan via bijvoorbeeld de @-scout met enige regelmaat voorzien van handige tips voor praktijkbegeleiders. Omdat jullie als praktijkcoach/coördinatoren een direct lijntje hebben met de praktijkbegeleiders, zorgen we ook dat jullie goed op de hoogte zijn van wat eraan zit te komen! In deze mail meer hierover.

Wat gaat TIC dan concreet doen?
Dit betekent dat we zo nu en dan tips gaan geven die passen bij het moment in het seizoen. Denk bijvoorbeeld aan:
  • dat het tijd is voor een gesprek over teamkwalificaties of het inventariseren van trainingsaanbod (begin van het seizoen).
  • de voortgang te bespreken met het groepsbestuur (halverwege het seizoen).
  • reminder voor de aanvraag van kwalificaties en het stellen van doelen voor volgend seizoen (eind seizoen).

Wat betekent dat voor jou?
Als wij een praktijkbegeleider de tip sturen om te inventariseren welk trainingsaanbod er is, zullen we natuurlijk niet vergeten om jullie van tevoren te melden dat het handig is om hier alvast over na te denken, zodat je het antwoord op deze vraag alvast paraat hebt! Hetzelfde geldt natuurlijk voor een bericht over het aanvragen van kwalificaties. Zo is de regio iedere keer net een stap eerder op de hoogte dan de groep. En dat helpt jullie weer in je voorbereiding!

Dus…
Schrik niet als je in de mailbox of in de @-scout zo nu en dan Scouting Academytips vindt. Heb je zelf nog goede ideeën voor ons? Aarzel dan vooral niet en neem contact met ons op via scoutingacademy@scouting.nl!

Met vriendelijke Scoutinggroet,
Eva, Heleen en Melle
Team Informatie & Communicatie
Deze mail is verstuurd aan coördinatoren trainingsteams, praktijkcoaches en coördinatoren Scouting Academy.
Trotse partner van Scouting Nederland