• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
oktober 2021
Uitnodiging groepsbegeleiders-HRM-dag 2021
Beste groepsbegeleider, regio hrm-er of secretaris,

Terug van weggeweest: de inspiratiedag voor groepsbegeleiders en regio hrm-ers. Dé dag waar groepsbegeleiders en regio hrm-ers elkaar ontmoeten, inspireren en nieuwe vrienden maken. Uiteraard zorgen wij voor interessante workshops, waardoor je vol nieuwe ideeën teruggaat naar je eigen groep.

Vanaf nu gaan we, verspreid over het seizoen, op verschillende plekken het land in. De inspiratiedag op 28 november is geografisch gezien het dichtst bij jou in de buurt voor de komende serie bijeenkomsten. Voor jouw regio betekent het dat de inspiratiedag op 28 november 2021 plaatsvindt bij de Huysmangroep in Zwolle, Almelose kanaal 23, 8012BX, Zwolle.

Maar natuurlijk ben je daarnaast ook op de andere bijeenkomsten welkom, als je wil weten wanneer we op een andere datum en tijd een bijeenkomst hebben stuur ons dan even een reactie op deze mail.

Inloop is vanaf 10.00 uur. Wij zorgen voor koffie, thee en wat lekkers. In de ochtend is er een centraal programma waar we her en der uitstapjes maken in subgroepen. en ’s middags kan je kiezen tussen de twee workshops. Om 15.00 uur sluiten de dag gezamenlijk af.

De verschillende programmaonderdelen

Ochtend
  1. Handboek HRM in de groep en regio: er is een handboek in de maak waar we jullie graag in meenemen om op- en aanvullingen mee te kunnen nemen voordat we de definitieve eerste versie beschikbaar gaan maken, we verspreiden de werkversie vooraf onder de deelnemers die zich hebben opgegeven.
  2. Een belangrijk onderdeel hiervan is natuurlijk duurzaam vrijwilligersbeleid, de cyclus van HRM, waarin het ontstaan en doel van het vrijwilligersbeleid helder gemaakt wordt. We gaan hiermee aan de gang met sessies in subgroepen.
  3. Werving van vrijwilligers voor groep en regio: hierin worden de wervingsmogelijkheden behandeld zoals die voor de regio en de groep van toepassing (kunnen) zijn, belangrijk nieuw punt is het Meer Vrijwilligers in Korte Tijd (MVKT) traject dat vanaf begin 2022 ondersteund wordt en op vele plekken al mooie successen heeft opgeleverd.
  4. Als onderdeel van sociale veiligheid kennen we de VOG, het beleid hierover veranderd, wat veranderd er en welke gevolgen heeft dat voor de groep of regio.

Middag
  1. Hoe communiceren we eigenlijk met elkaar: Een workshop waarbij ingegaan wordt op communicatiestijlen en de effecten daarvan op de verbinding en het resultaat.
  2. Conflicthantering: Soms treden er spanningen op in de groep of tussen personen, hoe ga je daar mee om en wat kun je doen om richting een positieve voortgang samen te werken.

Schrijf je nu direct in voor deze geweldige dag via deze link: https://sol.scouting.nl/as/form/38226/participant/new/

Graag tot de 28ste november!

Namens het projectteam inspiratiebijeenkomsten,

Bob van Bree
Consulent en vrijwilligerscoördinator Landelijk team Groepen en regio’s
Inschrijven
Dit bericht is verzonden naar groepsbegeleiders, regio hrm-ers en secretarissen van de noordoostelijke regio’s.
Trotse partner van Scouting Nederland