Maak nu kennis met bestuursontwikkeling!

• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
november 2021
Uitnodiging: online proeverijen
Beste groepsvoorzitter en -secretaris,

Wil je kennismaken met bestuursontwikkeling? Dat kan in online proeverijen: korte workshops voor individuele groepsbestuurders. Workshops over ‘besturen’. Een groepsbestuurder kan aan één van de onderstaande workshops deelnemen. Gratis!

Online proeverij: De negen gezichten van besturen
Onder begeleiding en met een praktisch hulpmiddel kijk je naar de positie die je bestuur nu heeft in je groep. En welke je in de toekomst zou willen innemen. Je hebt uitwisseling met andere bestuurders. Na afloop heb je een hulpmiddel dat je ook met je voltallige groepsbestuur kunt gebruiken.
De workshop vindt plaats op 13 december 2021, 20.00 - 21.30 uur.
Maximaal 20 deelnemers. Bestuurscoaches: Joke Hensen & Jacqueline Vredenbregt

Online proeverij: Vijf rollen van een STER-bestuur
Je kijkt aan de hand van een praktisch hulpmiddel of je bestuur alle rollen van een STER-bestuur uitvoert. En je bedenkt waar jouw bestuur meer aandacht aan kan geven, in uitwisseling met andere deelnemende groepsbestuurders. Na afloop heb je een hulpmiddel, dat je ook met je voltallige groepsbestuur kunt gebruiken.
De workshop vindt plaats op 14 december 2021, 20.00 - 21.30 uur.
Maximaal 20 deelnemers. Bestuurscoaches: Joke Hensen & Jacqueline Vredenbregt

Inschrijving nodig
Inschrijven voor één van deze data kun je via deze link naar Scouts Online.
Je ontvangt vervolgens een bevestiging van inschrijving met ZOOM-link naar de Online Proeverij van je keuze.

Smaakt het naar meer?
Wil je als groepsbestuur verder groeien? Informeer dan bij je regiobestuur of er een traject Bestuursontwikkeling gepland staat. Is dat niet het geval, dan kun je overwegen om aan te sluiten bij het landelijke traject dat in januari 2022 start. Binnenkort volgt hierover een bericht.

namens de Stuurgroep Bestuursontwikkeling in Scouting,
Jacqueline Vredenbregt & Roel Ossewold
sterbesturen@scouting.nl
delen op
Deze mail is verstuurd aan groepsbesturen, die horen bij regio’s die geen Bestuursontwikkeling bieden.
Trotse partner van Scouting Nederland