Verduidelijking factsheet d.d. 28 november

december 2021
Verduidelijking factsheet d.d. 28 november

Beste voorzitters en secretarissen,

Op basis van vragen en meer duidelijkheid vanuit de overheid in de afgelopen dagen hebben we verduidelijking aangebracht in het factsheet. Dit heeft met name betrekking op het overzichtelijker maken van wie wanneer een coronatoegangsbewijs toont, een mondkapje draagt en wie tot wie 1,5 meter afstand houdt.

Mondkapjesplicht bij verplaatsing
Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden tijdens speltakopkomsten. Mondkapjes zijn verplicht vanaf 13 jaar bij binnenbijeenkomsten van vrijwilligers, zoals vergaderingen. Het mondkapje hoeft niet gedragen te worden als je op een vaste zitplaats zit. Wel tijdens verplaatsingen. Heb je bijvoorbeeld overdag een groepsraad (die niet online kan)? Zolang iemand op z'n stoel zit hoeft er geen mondkapje gedragen te worden, zodra je naar het toilet gaat of koffie haalt wel.

Flow chart CTB, mondkapjes en 1,5 meter
Op pagina 2 van het factsheetdocument vind je ook de geupdate versie van de flow chart voor wie wanneer een coronatoegangsbewijs toont, een mondkapje draagt en wie tot wie 1,5 meter afstand houdt.

Het factsheet en het antwoord op veelgestelde vragen vind je op scouting.nl/coronavirus.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters, secretarissen en verhuurders van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.