Scoutingrichtlijnen blijven hetzelfde

december 2021
Update n.a.v. persconferentie 14 december 2021

Beste voorzitters en secretarissen,

Gisteravond vond een persconferentie plaats waarin de huidige maatregelen worden verlengd t/m 14 januari. Voor sport en jeugdwerk blijven de maatregelen hetzelfde, daarom blijven de Scoutingrichtlijnen ongewijzigd. Het blijft daarmee nog mogelijk om komend weekend de kerstviering op speltakniveau te vieren of oliebollen te bakken in klein gezelschap en op afstand. Zo kunnen we toch feestelijk het kalenderjaar afsluiten.

Thuisactiviteiten
Wil je jeugdleden (en vrijwilligers, want waarom niet) extra activiteiten bieden wanneer er geen opkomsten zijn in verband met een vakantiestop? Deel met elkaar de binnen-, buiten- en online activiteiten van thuisopavontuur.nl en Scoutcraft.

Het antwoord op veelgestelde vragen vind je op scouting.nl/coronavirus.

Landelijk team Communicatie
Dit bericht is verzonden aan voorzitters, secretarissen en verhuurders van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.