Nieuwe versie voorwaarden en voorzieningen Scouting Nederland per 1-1-2022

december 2021
Nieuwe versie voorwaarden en voorzieningen Scouting Nederland per 1-1-2022
Beste scout,

Afgelopen jaar is met verschillende landelijke teams stilgestaan bij de voorwaarden en voorzieningen, die het voor jou als vrijwilliger makkelijker maken om je in te (blijven) zetten voor Scouting. De belangrijkste redenen om hier opnieuw naar te kijken waren de uitzonderingen in de declaratiemogelijkheden bij verschillende teams en een aantal updates in informatie. Omdat we van mening zijn dat het belangrijk is om, voor alle vrijwilligers van de landelijke teams, dezelfde set met voorwaarden en voorzieningen te hanteren, heeft dit tot een aantal aanpassingen geleid. Met ingang van 1 januari 2022 gelden de volgende voorwaarden en voorzieningen, die je hier kunt vinden.

Het bieden van dezelfde voorwaarden en voorzieningen aan alle landelijk vrijwilligers vraagt financieel veel van onze vereniging. We hebben goede ervaringen met online overleg. Daardoor zullen sommige vrijwilligers minder reiskosten hoeven te maken. Zo blijft deze voorziening beschikbaar voor vrijwilligers die het hard nodig hebben om fysiek aanwezig te kunnen zijn. Bekijk daarnaast ook eens de mogelijkheid om je gemaakte kosten af te trekken van je belastingaangifte en op deze manier te 'declareren'. Twijfel je of een bijeenkomst of afspraak waar je voor moet reizen of kosten voor maakt voor een declaratie in aanmerking komt? Doe dan eerst even navraag bij je teamcoördinator / voorzitter.

Ieder team heeft een eigen declaratieformulier, om de kosten ook eenvoudig per team uit elkaar te houden. Dit formulier kun je bij je eigen team opvragen en ingevuld insturen bij financien@scouting.nl.

Voor vragen over de voorwaarden en voorzieningen kun je terecht bij hrm@scouting.nl.

We waarderen het enorm dat je je inzet voor Scouting en hopen dat je ook in 2022 met veel plezier goed bezig blijft!

Jaap Boot
Voorzitter Scouting Nederland

Fedde Boersma
Directeur Scouting Nederland
Dit bericht is verzonden aan alle landelijke vrijwilligers met een actieve functie.
Trotse partner van Scouting Nederland