We kunnen bijna open!

december 2021
Avonturenhuis Nieuwsbrief #3
Het jaar nadert zijn einde en ook het Avonturenhuis is zo goed als klaar. Sinds de laatste nieuwsbrief is hard doorgewerkt om de bouw af te ronden. Ondanks de uitdagingen in de bouwsector is het gelukt een geweldig gebouw op te leveren! In september en oktober hebben een aantal scouts en de sponsors van de bedden het gebouw kunnen testen. De deelnemers waren onder de indruk van de uitstraling en de gebruiksmogelijkheden en hebben kritisch meegedacht over de laatste opleverpuntjes.
De Jungle in Zeewolde
Alle kinderen op avontuur in de natuur, dat is waar het Scoutinglandgoed en het Avonturenhuis voor staan. Die avonturen beleef je niet alleen op het landgoed, maar ook in de jungle in het Scoutingspel van de welpen, onze leden van 7 tot 11 jaar. Daarom zijn alle kamers vernoemd naar dieren uit het Jungleboek. Hoe stoer is het om als welp tijdens je kamp te slapen in de Baloe, Jacala of Mowglikamer!
Bouw volledig gefinancierd
Dank aan al die particulieren, bedrijven en fondsen die ons geholpen hebben om het Avonturenhuis ook financieel mogelijk te maken. Van de bouwkosten van bijna 3 miljoen euro is 90% door jullie bijeengebracht! Hierdoor kunnen we heel veel meiden en jongens met en zonder beperking avonturen in de natuur laten beleven in Zeewolde.
Openingsweekend in voorjaar
De komende periode wordt het gebouw al in gebruik genomen, maar de grootse opening gaan we in het voorjaar vieren. Samen met heel veel scouts en niet-scouts, en natuurlijk jullie als sponsors wordt het een groot feest. Houd je mailbox in de gaten voor de uitnodiging. Achter de schermen wordt al hard gewerkt aan een fantastisch evenement voor donateurs, leden van Scouting en betrokkenen.
De laatste loodjes
Tot aan de opening gaan we nog door met fondsenwerving om het laatste deel van de inventaris gefinancierd te krijgen. Het Scouting Nederland Fonds heeft de ANBI-status waardoor een bijdrage aftrekbaar is bij het doen van je inkomstenbelastingaangifte. We hopen dat je anderen wil interesseren of zelf een aanvullende bijdrage wil leveren. Het blijft mogelijk om op https://www.steunscouting.nl/project/avonturenhuis (symbolisch) een stoel, boom, bed of picknicktafel te sponsoren. Recent zijn daar twee objecten aan toegevoegd, een ledlamp en een bijdrage aan de gevelbekleding. Alle gevers krijgen een 'Ik ben een Avonturenhuisgenoot'-naambandje voor je Scoutfit, kampvuurdeken of als verzamelstuk. Op onze website vind je tevens diverse teksten die je kunt copy/pasten in jouw statusupdate op social media. Ook een gift op maat blijft van harte welkom. Er zijn verschillende mogelijkheden hiervoor en we overleggen graag met mogelijke donateurs om dit op een passende manier vorm geven. Neem daarvoor contact met ons op via een reply op deze mail.
delen op
Deze nieuwsbrief is verzonden aan partners, relaties en donateurs van het Avonturenhuis en bestuursleden en beroepskrachten van Scouting Nederland.