Samen geven we vrijheid door

• Ontdek Scouting • Bekijk online
Staan jouw leden op de Dam op 4 mei?
Hoi

Elk jaar zijn 74 scouts en 12 zeekadetten op 4 mei betrokken bij de Nationale Herdenking op de Dam in Amsterdam. Dit jaar mogen we scouts uit Noord-Brabant uitnodigen! Ook van jouw groep ontvangen jeugdleden in de leeftijd van 13 tot en met 17 jaar vandaag een officiële uitnodiging om zich vanaf 15 januari hiervoor in te schrijven. Voorafgaand aan de inschrijving is er een open (online) informatieavond. Deze avond vindt plaats op dinsdag 11 januari 2022. Doel is te zorgen dat jeugdleden en ouders alles te weten kunnen komen over de bijdrage van scouts tijdens de Nationale Herdenking en de voorbereidingen die eraan voorafgaan. Een unieke ervaring!

We helpen de jeugdleden zich voor te bereiden, vooral als het gaat om het waarom van Herdenken.
We zullen alle scouts die op 4 mei tussen 13 en 17 jaar oud zijn en in Noord-Brabant wonen, per e-mail benaderen voor de open informatieavond en de aankondiging dat de inschrijving op 15 januari opent. Daarvoor gebruiken we de informatie in Scouts Online. Is een lid wél tussen de 13 en 17 jaar oud, maar heeft diegene geen mail ontvangen? De verzonden mail naar jeugdleden kun je hier teruglezen.

De inzet van scouts bij de Nationale Herdenking en de voorbereiding daarop wordt georganiseerd door het team Vrijheid in Herdenken van Scouting Nederland. Dit team heeft voor groepen speciaal materiaal voor activiteiten ontwikkeld. Wat dacht je van interviews over onder andere onderduiken, vluchten en de hongerwinter, met bijbehorende opkomstideeën? Je vindt dit en veel meer informatie en verhalen van scouts in de oorlog op https://vrijheid.scouting.nl/.

namens Team Vrijheid in Herdenken,

Mark Leummens
projectleider
Deze e-mail is verstuurd naar groepssecretarissen, regiosecretarissen en teamleiders van scouts en explorers van groepen in Noord-Brabant.
Facebook   Twitter   Linkedin   Google Plus   Youtube