Samen geven we vrijheid door

• Ontdek Scouting • Bekijk online
Sta jij op de Dam op 4 mei?
Hoi

Elk jaar op 4 mei zie je tijdens de Nationale Herdenking op de Dam in Amsterdam tientallen scouts en zeekadetten allerlei taken uitvoeren. Je ziet ze onder andere de herdenkingskransen aanreiken, bij de vlaggen staan en speciale gasten begeleiden. Er zijn nog meer taken, waar in totaal 74 scouts voor worden ingezet. Ze komen ieder jaar uit één provincie. In 2022 zal dat uit de provincie Noord-Brabant zijn. De provincie waar jij in woont, dus heb je de unieke kans om komend jaar dit hoogtepunt als scout mee te maken.

Inschrijving en werkwijze
Deelnemen aan de Nationale Herdenking is een bijzondere en vooral indrukwekkende ervaring die je je leven niet zult vergeten. Daar hoort zeker ook een goede voorbereiding bij. Alles bij elkaar is het een complete activiteit met meerdere momenten en een grote groep deelnemers. Als jij een van die deelnemer wil zijn, kun je je vanaf 15 januari inschrijven. Omdat er in Noord-Brabant veel scouts zijn, werken we met een voorinschrijving om iedereen een eerlijke kans te geven. Als er meer dan 74 scouts inschrijven dan gaan we loten. Je krijgt nog apart bericht enkele dagen voordat deze inschrijving opengaat.

Informatieavond voorafgaand aan inschrijving
Je deelname aan de Nationale Herdenking is niet zomaar een Scoutingactiviteit. We vinden dat je goed moet weten waarvoor je je inschrijft, je gaat bijvoorbeeld een weekend weg met de andere scouts om je voor te bereiden op 4 mei. Daarvoor organiseren we op dinsdag 11 januari een informatieavond. Deze zal online plaatsvinden. Iedereen kan de informatieavond volgen, je hoeft je hiervoor niet apart aan te melden. Jij en je ouders zijn van harte welkom.

We beginnen om 20:30 uur. De eerste 30 minuten leggen we uit wat het betekent om deel te nemen aan de Nationale Herdenking. Wat is de Nationale Herdenking, wat kan je verwachten van jouw deelname, welke outfit trek je aan, wat kost je deelname en hoe zien het voorbereidingsweekend en de informatiedag eruit? Daarna zijn we nog zeker 30 minuten beschikbaar voor vragen. De online informatieavond is te volgen via deze link: Ga naar de live informatieavond

Hopelijk tot dan!

Wil je ondertussen meer weten over de activiteiten van het Team Vrijheid in Herdenken, kijk dan op https://vrijheid.scouting.nl/. Je leest er verhalen van scouts in de oorlog en vind er activiteiten die je met je groep kunt doen.

namens Team Vrijheid in Herdenken,

Mark Leummens
projectleider
Deze e-mail is verstuurd naar scouts en explorers van groepen in Noord-Brabant die op 4 mei 2022 minimaal 13 jaar en maximaal 17 jaar oud zijn.
Facebook   Twitter   Linkedin   Google Plus   Youtube