HIT: Hikes, Interessekampen en Trappersexpedities!

• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
HIT2018
HIT 2022: Laat je uitdagen tijdens de Paasdagen!
Het nieuwe jaar 2022 is begonnen! Hét jaar waarin wij (hopen) eindelijk ons 65-jarig bestaan van de HIT te kunnen vieren! Jij bent er toch ook bij? Dit jaar zijn er maar liefst 90 kampen die georganiseerd worden, verdeeld over acht plaatsen in Nederland.

In de HIT-courant vind je alle kampen, alle informatie en alle HIT-plaatsen. Download hem snel op hit.scouting.nl en maak alvast je keuze: overleg met je vrienden of ga lekker in je eentje. Je kan je inschrijving vanaf 23 januari. Zien wij jou ook dit jaar bij de HIT om een feestje te vieren?!
Wat is de HIT?
In het weekend van Pasen wordt elk jaar de HIT georganiseerd. Je kunt dan op kamp met andere scouts van jouw leeftijd van Scoutinggroepen uit heel Nederland. Elk HIT-kamp heeft zijn eigen programma en je mag natuurlijk zelf kiezen welke jij het leukste vindt. Inschrijven kan in je eentje, maar je kunt natuurlijk ook vrienden of vriendinnen meenemen. En kun je voor jouw ouders geen oppas vinden? Dan zijn er speciaal voor jullie ook ouder-kind-kampen, waarbij kinderen van 7-11 jaar samen met hun ouders op kamp kunnen! De kampen worden begeleid door hele toffe en ervaren vrijwilligers van Scouting Nederland. Omdat er acht HIT-locaties door heel Nederland zijn, is er altijd wel een bij jou in de buurt.

Kijk voor alle kampen en locaties onderaan deze e-mail, in de HIT-courant of op hit.scouting.nl.
HIT-courant: Jouw reisgids voor de HIT
In de HIT-courant vind je alle informatie over HIT-plaatsen, HIT-kampen, over de leeftijdsgroepen en over wat je bij een bepaald kamp allemaal kan verwachten. Je vindt deze HIT-courant op de website hit.scouting.nl bij Downloads.
Nieuw in 2022
Er zijn in 2022 in totaal acht HIT-locaties, de HIT-locaties Ommen en Zeewolde kunnen dit jaar eindelijk starten. Genoeg leuke en toffe locaties met gave HIT activiteiten!

Ook zijn er een aantal nieuwe kampen: Bijna iedere HIT-plaats biedt nieuwe uitdagingen en alle kampen bij HIT Ommen en HIT Zeewolde zijn natuurlijk nog steeds nieuw. In 2022 zijn er in totaal 30 nieuwe kampen en in totaal worden er 90 kampen georganiseerd.
Meer informatie
De HIT is een landelijk evenement van Scouting Nederland. Het staat voor Hikes, Interessekampen en Trappersexpedities en wordt ieder jaar gehouden in het Paasweekend. Op verschillende plekken, verspreid over Nederland (en een beetje Duitsland) kun je alleen of met je Scoutingvrienden naar een leuk en gezellig weekend, samen met andere scouts uit het hele land.

De HIT is het enige Scoutingevenement waarbij JIJ mag kiezen wat voor gaaf avontuur je gaat beleven. Dat kan bijvoorbeeld een hike zijn: je loopt, fietst, vaart of rijdt daarbij een route door de omgeving, en komt ondertussen verschillende posten tegen. Of je kiest voor een interessekamp: je leert er bijvoorbeeld kamperen, paardrijden, koken, EHBO of je beleeft een spannend avontuur rond een themaverhaal. En wie van een echte fysieke uitdaging houdt, kan kiezen voor een trappersexpeditie waarbij je conditie en je uithoudingsvermogen flink op de proef worden gesteld.
Inschrijven? Een nieuwe aanpak in 2022
Om je in te kunnen schrijven voor één van de HIT-onderdelen moet je lid zijn van Scouting Nederland. De inschrijving verloopt via Scouts Online. Je moet hier inloggen en daarna kan je je inschrijven. Een gebruikersnaam/wachtwoord aanmaken kan hier: https://login.scouting.nl/account/new/.

Kies eerst samen met jouw Scoutingvrienden een leuke HIT uit en maak alvast een groepje. Daarna kies je op hit.scouting.nl je kamp uit en kies je voor ‘Inschrijven’ onder aan de pagina.

We gaan de inschrijving in drie delen doen:

• 23 tot 30 januari inschrijving deel 1
  • 6 tot 13 februari inschrijving deel 2
  • 20 tot 27 februari inschrijving deel 3

Na elke week zal er een loting plaatsvinden waarbij je wel of niet wordt ingedeeld bij de HIT activiteit van jouw keuze. Ben je wel ingedeeld, dan ben je ingeschreven voor jouw gekozen HIT activiteit. Ben je niet ingedeeld, dan kun je je in de volgende ronde inschrijven voor de HIT activiteiten die dan nog beschikbaar zijn.

Per mail zullen wij je op de hoogte brengen of je wel of niet bent ingedeeld. Dus zorg dat jouw e-mailadres in Scouts Online klopt. Op de website vind je in de loop van komende week alle informatie over het inschrijven. Lees dit goed door, zodat je weet hoe jij je kan inschrijven voor je favoriete HIT activiteit!
Organisatie en coronamaatregelen
De HIT-organisatie bestaat 100% uit vrijwilligers en wij zetten alles op alles om een gave HIT neer te zetten voor jou. Maar ook wij hebben te maken met de coronamaatregelen. Wij zullen ons uiterste best doen te kijken naar de mogelijkheden om de HIT te kunnen organiseren met de dan geldende maatregelen. Daarom is alles onder voorbehoud. Hiervoor zullen wij uiteraard de maatregelen en wet- en regelgeving in de gaten houden en contact hebben met het coronacrisisteam van Scouting Nederland. Voorafgaand aan de HIT zal je namens de HIT-organisatie een mail ontvangen over hoe de HIT eruit zal zien met de dan geldende maatregelen.
Tijdpad
15 januari 2022: HIT-courant verschijnt met alle info over de kampen. Te vinden op hit.scouting.nl
23 januari 2022: Start inschrijving in delen
27 februari 2022: einde inschrijving deel 3
7 maart 2022: deelnemersinfo online beschikbaar
15-18 april 2022: HIT!
Meer weten?
Download HIT-courant
Alle HITs op een rijtje!

HIT-website
Alles wat je weten moet over de HIT vind je terug op de website

Welke plaats wordt het?
HIT Mook, Alphen, Harderwijk, Heerenveen, Zeewolde, Ommen, Zeeland of Dwingeloo?

Meer info

De HIT-nieuwsbrief is bestemd voor alle (jeugd)leden van Scouting Nederland en verschijnt een keer per jaar. Je ontvangt deze e-mail omdat je lid bent van Scouting in Nederland. Alle speltakleiding ontvangt een kopie van deze mail.
Facebook   Twitter   Linkedin   Google Plus   Youtube