Wijzigingen in Nawaka-organisatie

februari 2022
Wijzigingen in Nawaka-organisatie
Beste Nawaka-speltakinschrijver,

In coronatijd een evenement of kamp organiseren is een immense uitdaging. Dat is voor de Nawaka-organisatie niet anders. Het doel van Nawaka is om een inspirerend, uitdagend, aantrekkelijk en veilig 10-daags nautisch kamp te organiseren voor 4500 jeugdleden. De leden van het landelijk bestuur willen er alles aan doen om de editie in 2022 mogelijk te maken. We weten dat deelnemers er enorm naar uitkijken om na twee jaar corona weer samen op kamp te gaan.

Het organisatieteam van Nawaka heeft aangegeven dat ze niet in staat zijn om hier voldoende rekening mee te houden. Daarom heeft het landelijk bestuur besloten een aantal aanpassingen in de organisatie van Nawaka door te voeren en externe expertise in te huren, zodat we komende zomer een geweldig kamp voor jullie neer kunnen zetten.

Gaan we iets van die veranderde organisatie merken?
We vinden het heel belangrijk dat Nawaka doorgaat. Daar gaan we dan ook alles aan doen. Om dat mogelijk te maken, moeten we rekening houden met mogelijke coronamaatregelen en diverse zaken aanpassen in de organisatie. Die betreffen vooral de productionele kant, onder andere in samenwerking met externe partners ten aanzien van de facilitaire onderdelen van het evenement. Zo gaan we samen tot het uiterste om Nawaka mogelijk te maken.

Coronamaatregelen
Er is een reële kans dat er coronamaatregelen gaan gelden tijdens het kamp. Welke dat gaan zijn, testen voor toegang, bubbels en/of 1/2/3G-beleid, is nu nog onduidelijk. De afgelopen twee jaar hebben ons geleerd dat coronamaatregelen regelmatig wijzigen, ook met betrekking tot zomerkampen en Scouting. Zodra hier meer perspectief op is, laten we dit zo snel mogelijk weten. We hopen op je flexibiliteit om hier samen met je groep op te anticiperen.

Wil je reageren of heb je vragen? Stuur dan een mail naar bestuur@scouting.nl.

Namens het landelijk bestuur,
Portefeuillehouders Nawaka en Landelijk team Evenementen,
Wendy Beenakker, Saskia van Dongen en Ivo Weterings
Dit bericht is verstuurd naar leden die een speltak via Scouts Online hebben inschreven voor Nawaka 2022.
Trotse partner van Scouting Nederland