N.a.v. persconferentie 16 februari 2022

februari 2022
Update n.a.v. persconferentie 16 februari 2022

Beste voorzitters en secretarissen,

Ernst Kuipers gaf gisteren in de persconferentie het verlossende woord dat bijna alle coronamaatregelen in twee stappen op 18 en 25 februari komen te vervallen. Voor Scouting betekent dit dat er na 25 februari geen beperkingen meer zijn. Wat een goed nieuws na twee jaar puzzelen om zoveel mogelijk Scoutingactiviteiten door te kunnen laten gaan. Grote complimenten voor jullie geduld en doorzettingsvermogen!

Wat kan er allemaal weer zonder beperkingen?
Opkomsten voor alle leeftijden kunnen weer binnen en buiten, net als vergaderen, trainen, klussen, kamperen, grote buitenactiviteiten en evenementen. Ouders en andere externen zijn weer welkom. Leden, vrijwilligers en ouders hoeven niet meer geïnformeerd te worden als er een besmetting onder de leden plaatsvindt.

Natuurlijk blijven er een aantal basisregels van kracht. Bijvoorbeeld de hygiënemaatregelen en de quarantaineplicht bij besmetting. Blijf daar samen alert op. Er is nog een verschil tussen de periode vanaf 18 februari en de periode vanaf 25 februari. We hebben alles nog even op een rijtje gezet in het nieuwe factseet.

We wensen je weer een onbezorgde Scoutingtijd!

Landelijk team Communicatie

Dit bericht is verzonden aan voorzitters, secretarissen en verhuurders van alle Scoutingorganisaties, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten van het landelijk servicecentrum.