Zorgen om een (jeugd)lid, en nu? • Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
februari 2022
Zorgen om een (jeugd)lid, en nu?
Beste scout,

Maak jij je wel eens zorgen om een (jeugd)lid van je groep? Augeo heeft samen met verschillende vrijwilligersorganisaties, waaronder Scouting Nederland, een online cursus ontwikkeld voor vrijwilligers.

De cursus heet: Zorgen over een kind, en nu? en helpt vrijwilligers die wel eens het gevoel hebben dat het thuis niet goed gaat met een kind. Maar wat doe je dan? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? En: zie ik het wel goed? De online cursus laat zien op welke signalen je moet letten, wat je zelf kunt doen en bij wie je aan de bel kunt trekken. De cursus is gratis voor vrijwilligers te volgen.

Heb je vragen over sociale veiligheid? Neem voor informatie en advies contact op met Team Sociale veiligheid van Scouting Nederland. Stuur een mail naar socialeveiligheid@scouting.nl.

Geertje Lycklama en Evert Bor
Team Sociale veiligheid
Deze mail is verstuurd aan alle leidinggevenden en groepsbegeleiders van Scoutinggroepen.