Alle informatie die je nodig hebt

februari 2022
Schrijf je in voor het LLW!
Beste scout,

Graag nodigen we jullie luchtscoutinggroep  uit voor het Landelijk Luchtscouts Weekend. De laatste editie van het Landelijk Luchtscouts Weekend was in 2013. Door nieuw leven in het kamp te blazen, wordt er gezorgd voor een fantastisch weekend voor alle luchtscouts, waar ze met hun eigen element aan de slag gaan. Tijdens het kamp kunnen de jongeren andere luchtscouts ontmoeten uit heel Nederland. Maar wat minstens zo belangrijk is, is dat er een luchtbrug geslagen kan worden tussen de groepen en dat luchtscouting onder de jeugd wordt gepromoot.

Programma
Tijdens het Hemelvaartweekend van vrijdag 27 t/m zondag 29 mei 2022 worden er uitdagende activiteiten aangeboden rondom luchtscouting op Scoutinglandgoed Zeewolde, zoals verschillende workshops, demonstraties en een bezoek aan Aviodrome. Ook wordt er met elkaar de strijd aangegaan tijdens het fantastische ATC-spel. Een groot spel waarbij de deelnemers stappen in zelfgebouwde vliegtuigjes. Vervolgens leggen ze een parcours af op een mega groot dambord, waar ze aangestuurd worden met signalen en door middel van portofoons door andere luchtscouts.

Samen
Tijdens het weekend is het belangrijk dat de leiding van de verschillende Scoutinggroepen samen gaan werken. Voor het opbouwen van het kamp, het delen van kennis, maar wat misschien nog wel belangrijker is: voor het opbouwen van nieuwe vriendschappen. De samenwerking start in de voorbereiding, daarbij kan gedacht worden aan het bedenken van thema-aankleding, toffe workshops en coole activiteiten.

Ook tijdens het opbouwen, op donderdag 26 mei 2022, is de hulp en inzet van leiding doorslaggevend. Door samen te zorgen voor de juiste middelen en samen te werken staat het kamp binnen no time!

Aanmelden
De kosten van het kamp zijn € 75,- per scout en € 22,50 voor leiding en vrijwilligers. Voor dit bedrag krijgen de jeugdleden een tof T-shirt, een badge, verschillende activiteiten en een bezoek aan Aviodrome. Daarnaast worden alle maaltijden verzorgd door de kookstaf.
De leiding en vrijwilligers zetten zich in tijdens het weekend door te helpen bij de workshops en activiteiten. Voor het inschrijfgeld ontvangen zij ook een T-shirt, een badge, een slaapplek en de aangeboden maaltijden.

Aanmelden als luchtscoutinggroep kan via deze link.

Individueel aanmelden als vrijwilliger kan via deze link.

Voorwaarden
Bij annulering brengen wij 15% van de kosten in rekening. Als kleine en niet commerciële organisatie en door de financieel onzekere tijd kunnen wij ons geen financiële risico’s veroorloven en kunnen we het complete betaalde inschrijfgeld niet terugstorten. Wij hopen op je begrip hiervoor. Regel zelf een reisverzekering voor het Landelijk Luchtscouts Weekend voor je groep. Omdat dit het eerste jaar is dat dit kamp georganiseerd wordt door ons hebben we zelf geen verzekering om alle deelnemers onder te brengen.

Zijn er nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op door te mailen: llw@luchtverkenners.nl.

Organisatie LLW
de Luchtverkenners uit Hellevoetsluis en de Drones uit Drachten
delen op
Deze mail is verstuurd aan alle teamleiders van luchtscoutinggroepen of -speltakken van Scouting Nederland.
Trotse partner van Scouting Nederland