Mis het niet!

maart 2022
Hybride netwerkdag kamptrainers 2022
Beste scout,

Jaarlijks komen Nederlandse kamptrainers bij elkaar voor een netwerkdag. Door Covid-19 is er de afgelopen jaren een hoop niet doorgegaan en een aantal trainingen is in een digitaal jasje gestoken. Ook zijn we uitgedaagd om ook online bijeen te komen. Daarom organiseren we dit jaar voor het eerst een hybride netwerkdag kamptrainers!

De netwerkdag is een hybride bijeenkomst waar we onze informatie halen en brengen. Door middel van een live en online sessie wisselen we onze ervaringen. Ook is er altijd ruimte in het programma voor een educatief deel. Belangrijkste doelen: contact met elkaar en uitwisselen van ervaring.

Graag wil ik jullie uitnodigen op zondag 27 maart 2 uurtjes vrij te maken in jullie agenda’s om hierbij aanwezig te zijn. Eerder is er een oproep gedaan om onderwerpen aan te leveren. Mochten er toch onderwerpen toegevoegd moeten worden doen we dat aan de start van de netwerkdag.
Programma:
  • Kennismakingsronde & verslag van de vorige keer
  • Wie is wie?
  • Hoe ga je om met LHBTI+ in je kamptraining en op je kamp: De werkgroep neemt ons mee in de tips, tools en trucs die we kunnen inzetten om meer te doen met LHBTI+ tijdens onze trainingen. Ook gaan we kijken wat dit bij zou kunnen dragen naar de jeugdleden. Juist tijdens een kamp komen deze voorkeuren sterker naar voren.
  • Nieuws vanuit Scouting Academy
  • Meningsvormend deel landelijke raad: Kampeerbeleid. Tijdens de landelijke raad is er gesproken over het kampeerbeleid van Scouting gericht op de toekomst. We nemen de uitkomsten door.
  • Rondje langs de trainingen.
  • Wat is nog wel gelukt dit jaar? Wat zijn je plannen voor dit jaar? Geef je online training en hoe?
  • Facts & data
  • Inspiratieronde: “Programma op kamp”. Nieuw dit jaar! We gaan gerichte uitwisseling doen over een onderwerp. Hiermee willen we elkaar inspireren met ideeën. Graag wil ik vragen om jullie methodieken en ideeën mee te nemen over dit onderwerp!
  • Datumplannen Netwerkdag 2023 & afsluiting

Alles op een rijtje

Datum: zondag 27 maart
Tijd: 13:30 tot 15:30 uur
Locatie: Mijlpaal LSC Leusden / online
Opgeven: via deze link.
Teams-meeting: via deze link.

Graag tot 27 maart!
Jordi van Nistelrooij
Deze mail is verstuurd aan trainers en coördinatoren Scouting Academy.
Trotse partner van Scouting Nederland