T/m 27 maart de tijd

maart 2022
Regel uiterlijk 27 maart de UBO registratie voor jouw vereniging en stichting
Beste voorzitter en secretaris,

De UBO wetgeving (o.a. bestuurders) is ingegaan op 27 september 2020. Bestaande rechtspersonen hebben 18 maanden de tijd gekregen om de registratie in het UBO register te verzorgen. Dat betekent dat dit uiterlijk 27 maart 2022 geregeld dient te zijn bij de Kamer van Koophandel. Zorg ervoor dat je dat dit weekend nog regelt, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Rechtspersonen, ook stichtingen en verenigingen binnen Scouting, moeten zelf hun UBO’s registreren bij het UBO-register, dat wordt beheerd door de Kamer van Koophandel (KvK). In dit informatieblad van Scouting lees je hoe dit werkt en wat je moet doen. Voor meer informatie kun je ook terecht bij de KvK: https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/ubo-opgave.

BEH (Bureau Economische Handhaving) van de Belastingdienst gaat over de handhaving en eventuele verdere maatregelen, zij kunnen mogelijk een boete opleggen.

delen op
Dit bericht is verzonden aan voorzitters en secretarissen van alle verenigingen en stichtingen.
Trotse partner van Scouting Nederland