Dat kan bij Zeilschool Scouting Nederland!

april 2022
Betere zeillessen geven en zeilinstructeur worden? Ook dat kan bij ons!
Hoe geef ik een duidelijke theorieles? Hoe kan ik zeillessen geven die aansluiten op het niveau van mijn cursisten/verkenners? Hoe houd ik zeillessen leuk en maak ik ze onderdeel van het spel tijdens de Scoutingopkomst?

Met Hemelvaart (26 t/m 29 mei) organiseert Zeilschool Scouting Nederland een ZI didactisch weekend voor iedereen in het bezit van CWO kielboot 3. Tijdens dit weekend ga je de basisvaardigheden leren voor het geven van lessen als instructeur. Je maakt kennis met de theorie van het lesgeven en er wordt vooral ook veel geoefend op en rond de boot. Uiteraard is er ook ruimte voor elkaar leren kennen, vrije tijd en gezelligheid. Na het succesvol afronden van het ZI didactisch weekend ben je zeilinstructeur niveau 2 (ZI-2). Met dit certificaat mag je lesgeven bij onze zeilschool, maar dit is geen verplichting. Je kunt je vaardigheden ook gebruiken bij je eigen Scoutinggroep of admiraliteit.

De kosten van het ZI didactisch weekend zijn €182,00. De cursus wordt gegeven bij Scoutcentrum Harderhaven, Harderdijk 11 in Zeewolde.

Inschrijven
Alle inschrijvingen verlopen via Scouts Online (SOL). De uitleg over het inschrijven voor scouts en niet-scouts is te vinden via deze link.

Wil je nog wat meer informatie over de ZI, onze eigenzeilvaardigheidsweek (voor CWO Kielboot 4) of onze zomerweken? Kijk dan snel op onze website: zeilschool.scouting.nl en onze FAQ.

Mocht je denken: hoe zit het nou met corona? Mocht er last-minute toch een man-over-boord zijn en een cursus niet door kan gaan, krijg je het volledige bedrag teruggestort.

Tot snel bij ons op de zeilschool!
delen op
Deze mail is verstuurd aan alle leidinggevenden van waterscoutinggroepen van Scouting Nederland.
Trotse partner van Scouting Nederland