Lees verder voor meer informatie

• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
april 2022
Ontwikkeling Scoutinglandgoed Zeewolde

Beste scout,

Peter Messerschmidt zal per 21 april zijn functie als directeur/bestuurder van ons Scoutinglandgoed Zeewolde neerleggen. De reden van zijn vertrek is zijn benoeming tot wethouder van de gemeente Apeldoorn waar hij al langer politiek actief is als raadslid en fractievoorzitter. We zijn trots op het feit dat Peter deze mooie en belangrijke functie gaat vervullen.

We zullen hem erg missen als directeur van het Scoutinglandgoed. Peter heeft een grote rol gespeeld in de doorontwikkeling van ons landgoed om het geschikt te maken voor grote groepen kampeerders en evenementen. Hij was de spil om partners en vrijwilligers te verbinden aan het Scoutinglandgoed en later ook aan het Avonturenhuis. Zonder hem hadden we ons landgoed niet op deze wijze kunnen opbouwen. Ook bleek Peter een deskundig opdrachtgever tijdens de bouw van het Avonturenhuis, dat inmiddels in gebruik is genomen en dat 18 juni officieel geopend zal worden.

De komende periode wordt de functie van Peter tijdelijk waargenomen door Fedde Boersma, directeur Scouting Nederland. Binnenkort start de werving voor een nieuwe directeur. We nemen op een later moment van Peter afscheid. We danken Peter voor zijn inzet in de afgelopen ruim vijf jaar voor Scoutinglandgoed Zeewolde. We wensen hem veel succes met zijn nieuwe functie als wethouder in de hoofdstad van de Veluwe.

Landelijk bestuur Scouting Nederland

Dit bericht is bestemd voor alle (plv-) leden van de landelijke raad van Scouting Nederland
Trotse partner van Scouting Nederland