De agendastukken zijn ook terug te vinden op Scouting.nl

april 2022
Agenda en uitnodiging 99ste landelijke raad  op zaterdag 11 juni 2022

Beste scout,

Deze week zijn de agendastukken voor de landelijke raad van 11 juni a.s. op de website geplaatst. Klik hier om direct naar de agendastukken van de landelijke raad te gaan.

In het kader van de privacy is besloten om de CV’s van de bestuurs- en commissieleden alleen te delen met de (plv) landelijk raadleden. Deze zijn hier te vinden.

Zoals tijdens de landelijke raad van juni 2021 is afgesproken worden de stukken alleen per post verstuurd, naar de landelijk raadleden die hebben aangegeven deze op papier te willen ontvangen. (per regio maximaal één exemplaar.) Graag vernemen wij uiterlijk 4 mei of je de agenda en raadsstukken voor de landelijke raad van 11 juni a.s. op papier wilt ontvangen. Daarna gaan de documenten naar de drukker en is het voor ons niet meer mogelijk de verzending aan te passen en ontvang je de stukken automatisch digitaal. Klik hier om de stukken op papier te ontvangen.

Deze vraag zal voorafgaand aan de volgende landelijke raad opnieuw gesteld worden. Jouw reactie geldt dus alleen voor de komende landelijke raad van 11 juni a.s.

Locatie
Zoals het er nu naar uitziet is het weer mogelijk om een fysieke bijeenkomst zonder beperkingen voor de landelijke raad te houden. Het landelijk bestuur nodigt de (plv.) leden van de landelijke raad en toehoorders dan ook van harte uit om in het nieuwe Avonturenhuis op ons eigen Scoutinglandgoed in Zeewolde de landelijke raad van 11 juni, met zowel het meningsvormend als besluitvormend deel, bij te wonen.

Aanmelden voor deelname aan de landelijke raad als (plv) landelijk raadslid
Aanmelden als toeschouwer/overige geïnteresseerde.

De landelijke raad zal ook via een livestream te volgen zijn. Je kunt je hiervoor aanmelden via deze link. Uiterlijk 11 juni ontvang je dan de link naar de livestream.

Introductie- en begeleidingscommissie
De introductie- en begeleidingscommissie verzoekt de nieuwe (plaatsvervangende) landelijke raadsleden om deel te nemen aan de voorafgaande training. Deze training zal via een fysieke bijeenkomst plaatsvinden en ook de raadsleden die eerdere keren verhinderd waren kunnen aan deze training deelnemen.

De training duurt van 9.00 uur tot 10.30 uur. Tijdens de pauze en na afloop van de raadsvergadering zijn terugkoppelmomenten. Het programma biedt deelnemers de nodige basiskennis, inzichten en een netwerk om volwaardig aan de raadsvergadering deel te nemen. Aanmelden kan via het aanmeldformulier voor deelname aan de 99ste landelijke raad.

Financiële avond
Op woensdag 19 mei a.s. is er een informatieavond over financiën. Deze informatieavond is speciaal bedoeld voor leden van de landelijke raad en zal digitaal gehouden worden. Tijdens deze avond worden geen besluiten genomen, maar kunnen vooral vragen worden gesteld en wordt informatie gegeven. Uiteraard ben je van harte welkom om voor deze bijeenkomst al vragen te stellen via landelijkeraad@scouting.nl. Voorafgaand aan de bijeenkomst ontvangen alle aangemelde deelnemers een link om aan de bijeenkomst deel te nemen.

Inschrijven voor de financiële avond kan via deze link.

Overnachten op het landgoed of in het Avonturenhuis
Wil je voorafgaand aan de landelijke raad in informele sfeer met andere (plv) landelijk raadsleden of landelijk bestuursleden op het landgoed of in het Avonturenhuis overnachten, geef je dan op via dit formulier. Bij voldoende belangstelling wordt er een ontbijt verzorgd.

Landelijk bestuur
Dit bericht is bestemd voor alle (plv-)landelijke raadsleden en het landelijk bestuur van Scouting Nederland.
Trotse partner van Scouting Nederland