Explorers als leiding, wat vind jij? Doe mee met de enquête!

• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
mei 2022
Explorers: leiding of niet?
Reminder
Scouting Nederland is begonnen met het project Juniorleiding. Dit gaat over jongeren die leiding willen worden, maar volgens het huidige huishoudelijk reglement nog niet oud genoeg zijn. Och zien we dat dit bij veel Scoutinggroepen wel gebeurt. Dus willen we zoeken naar een oplossing, die het beste is voor iedereen: het jeugdlid, de afdeling en de Scoutinggroep als geheel. Volgens onze administratie ben jij op dit moment explorerbegeleiding, praktijkbegeleiding of groepsbegeleiding en daarom krijg je deze mail. Wil je ons helpen met het invullen van de enquête?
Beste explorerbegeleider, praktijkbegeleider en groepsbegeleider,

Scouting Nederland is begonnen met het project Juniorleiding. Dit gaat over jongeren die leiding willen worden, maar volgens het huidige Huishoudelijke Reglement nog niet oud genoeg zijn. Och zien we dat dit bij veel Scoutinggroepen wel gebeurt. Dus willen we zoeken naar een oplossing, die het beste is voor iedereen: het jeugdlid, de afdeling en de Scoutinggroep als geheel. Volgens onze administratie ben jij op dit moment explorerbegeleiding, praktijkbegeleiding of groepsbegeleiding en daarom krijg je deze mail.

Met deze enquête willen we onderzoeken hoe vaak explorers leiding zijn en waarom dat in jouw groep wel of niet gebeurt.

Zijn explorers in jouw groep al leiding? Hoe gaat dat dan? Gaat dat goed met zowel de afdeling als de nieuwe speltak? Welke regels zijn er in jouw groep? .Wat is het effect als een deel van de afdeling leiding is en de rest nog niet? Welke begeleiding krijgen de juniorleiding?
Dit soort vragen willen we graag een antwoord op.

Daarom hebben we een kleine enquête gemaakt. Je komt er door op deze link te klikken. Deze enquête wordt (met deels andere vragen) ook uitgezet onder de explorers zelf.

Alvast hartelijk bedankt voor het invullen van deze enquête.

Projectteam Juniorleiding
Enquête!
Deze mail is verstuurd aan groepsbegeleiders, praktijkbegeleiders en explorerbegeleiders.
Trotse partner van Scouting Nederland