Zo help je ons als wergroep verder te komen.

• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
juni 2022
We nodigen je graag uit voor een gesprek!
Beste scout,

De werkgroep Veiligheid & Vertrouwen is een werkgroep vanuit de landelijke raad en het landelijk bestuur die tot doel heeft te onderzoeken hoe wij als vereniging in de huidige situatie gekomen zijn, waarin veiligheid en vertrouwen niet meer vanzelfsprekend zijn en soms met voeten worden getreden. De ontwikkelingen rondom Productie en Nawaka zijn daar de meest recente voorbeelden van, maar ons onderzoek richt zich niet alleen t.a.v. Nawaka en Productie, maar is verenigingsbreed de cultuur, structuur, communicatie, veiligheid en vertrouwen in de vereniging.

Natuurlijk komen we daarna met aanbevelingen, hoe kunnen we het in de toekomst beter doen?

Onderzoek
Om dat onderzoek goed uit te voeren hebben we jou nodig. We nodigen iedereen nadrukkelijk uit om met ons in gesprek te gaan en ons te vertellen wat jouw bevindingen zijn, hoe jij denkt dat het in de toekomst zou moeten gaan, wat je eigen rol daarin is, en alles wat je ons nog meer mee wilt geven om tot een goed resultaat te komen voor de vereniging. Dit is je kans om bij te dragen aan een veilige en vertrouwde Scoutingomgeving, waarin we hebben geleerd van de fouten die we in het verleden gemaakt hebben.

Praktisch
De gesprekken zullen na de zomer plaatsvinden en omdat we verwachten dat er veel reacties zullen komen, vragen we je om je uiterlijk 26 augustus a.s. via werkgroeplandelijkeraad@scouting.nl op te geven. Dat geeft ons de kans om geordend alle gesprekken in te plannen en zo weten we zeker dat er niemand tussen wal en schip valt. De gesprekken kunnen individueel of met meerdere tegelijk gevoerd worden (geef aan als je met anderen wilt komen en met wie). Bij voorkeur live maar kan ook via beeldbellen in Teams.

Tot slot
Wij kijken er erg naar uit om met jou in gesprek te gaan. Indien je dat wilt, kun je ons bereiken via het mailadres werkgroeplandelijkeraad@scouting.nl of je kan natuurlijk de individuele leden benaderen.

Met vriendelijke Scoutinggroet,
De werkgroep Veiligheid & Vertrouwen

Marieke Helmer mariekehelmer@gmail.com
Debbie Damen debbiedamen@hotmail.nl
Nico Eeftink n.eeftink@regiotwenteland.nl
Kees van der Meij kees.van.der.meij@scouting.nl
Edy Bruinooge edy.bruinooge@hotmail.com
Thijs Jansen thijs.jansen@scouting.nl
Jaap Boot jaap.boot@scouting.nl
Freek Verschuren freek.verschuren@atos.net
Dit bericht is bestemd voor voormalig medewerkers van de productieteams van Scouting Nederland.
Trotse partner van Scouting Nederland