Onderhoud Scouts Online en OpenID 4 juli 2022

juli 2022
Onderhoud Scouts Online en OpenID 4 juli 2022

Beste webmaster of secretaris,

Je ontvangt deze email omdat je webmaster of secretaris bent van een groep die gebruikmaakt van de OpenID functionaliteiten van Scouts Online.

Aanstaande maandag 4 juli 2022 wordt Scouts Online en de OpenID provider van Scouting Nederland geüpdatet. Beide zijn daarom enkele uren tot een dag offline. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om in te loggen via OpenID. Als je groepswebsite hier gebruik van maakt, dan is het dus ook niet mogelijk om op je groepswebsite in te loggen gedurende dit geplande onderhoud. Zodra het onderhoud is afgerond zou alles weer als vanouds moeten werken, de OpenID provider heeft een nieuw moderner uiterlijk gekregen en de mogelijkheid voor gebruikers om MultiFactorAuthentication (MFA) te activeren. In stappen word MFA voor alle volwassenen verplicht. Meer hierover lees je in de release notes en via https://www.scouting.nl/updates/inloggen-op-scouts-online-aangepast-vanaf-4-juli-2022.

Landelijk team internet van Scouting Nederland

Release notes
Dit bericht is verstuurd aan webmasters en secretarissen van groepen die OpenID gebruiken.
Trotse partner van Scouting Nederland