Denk mee over de toekomst!

• Mijn Scouting • Ontdek Scouting • Bekijk online
september 2022
Brainstormsessie Meerjarenbeleid
Beste regiovoorzitters,

In het jaar 2023 staan we voor de  uitdaging een nieuw meerjarenbeleid vast te stellen voor de jaren 2024 – 2025. Zoals ook toegezegd in de landelijke raad van juni willen we daarvoor input halen uit de vereniging. Hoe blijven we een gezonde vereniging die toekomstproof is? Wat vinden jullie daarbij belangrijke thema’s om in de komende jaren extra aandacht aan te besteden?

Voor deze input uit de vereniging hebben we jullie hulp nodig. We vragen jullie om in oktober / november een moment te prikken en locatie met koffie/thee voor een brainstormsessie te regelen. Willen jullie hiervoor zoveel mogelijk bestuursleden en kaderleden van de groepen uitnodigen? Voor de frisse blik is vooral ook jonge leiding zeer welkom (!). Een goede vertegenwoordiging van land, water en lucht is ook belangrijk. Landelijk bestuursleden en beroepskrachten zullen het programma verzorgen  dus inhoudelijk hoeven jullie niets voor te bereiden. In het voorjaar zijn we voornemens om (via de groepen) ook jeugdleden van zo’n 12+ te raadplegen.

Als het lastig is met volle agenda’s om deze brainstormsessie te plannen is het ook mogelijk dat we deze sessie inpassen in jullie regioraad die in het najaar gepland staat. Dan zouden we bijvoorbeeld een uur voorafgaand aan de regioraad de brainstormsessie kunnen verzorgen, waarvoor jullie extra kaderleden kunnen uitnodigen. Op het voorzittersoverleg op 1 oktober is er ruimte om vragen te stellen.

Graag horen we vóór 16 september in een reply op deze mail een datum, tijdstip en locatie waarop we welkom zijn, en of het een aparte brainstormsessie wordt of dat het aansluiten wordt bij de regioraad. We danken jullie heel hartelijk voor de samenwerking hierin!

Namens de werkgroep MJB,

Saskia van Dongen en Maam van der Blij, landelijk bestuur
Deze mail is gestuurd naar alle regiovoorzitters en -secretarissen.
Trotse partner van Scouting Nederland