Nieuwsbrief SOL 3.0 - nr. 14 |
In deze nieuwsbrief lees je meer over wat je moet weten voor de lancering van Scouts Online 3.0 (SOL 3.0). In de komende maanden blijven we wekelijks een nieuwsbrief versturen, per april 2025 stoppen we hiermee. De nieuwsbrieven blijven wel beschikbaar op de website. Herhaling van informatie proberen we zoveel mogelijk te voorkomen, het kan daarom handig zijn om ook de oude nieuwsbrieven nog eens door te lezen. |
|
|
Opname online informatieavond terugkijken |
Heb je de online informatieavond van woensdag 19 februari gemist? Geen probleem! je kunt de opname via de button hieronder terugkijken. |
|
|
Volgende informatieavonden |
De volgende online informatieavond is op woensdag 12 maart 2025, ook deze avond is van 20.00 tot uiterlijk 21.00 uur. Je kunt je inschrijven via de button hieronder. |
|
|
De inschrijving sluit zondagavond 9 maart, op dinsdag 11 of woensdag 12 maart krijg je de link toegestuurd voor de Microsoft Teams bijeenkomst.
Onder voorbehoud is op woensdagavond 16 april de volgende informatieavond gepland. Ook deze avond is van 20.00 tot uiterlijk 21 uur. |
|
|
Versturen inloggegevens |
Deze week (17 t/m 21 februari) ontvangen penningmeesters, secretarissen en gegevensbeheerders hun inloggegevens voor SOL 3.0. Dit gebeurt gefaseerd, waarbij elke dag een aantal personen hun gegevens ontvangt. Het is mogelijk dat je jouw inloggegevens nog niet hebt ontvangen. Als dit het geval is, neem dan vanaf maandag 24 februari contact op met de helpdesk via helpdesk@scouting.nl.
Alleen penningmeesters, secretarissen en gegevensbeheerders die als zodanig in SOL 1.0 geregistreerd staan, ontvangen een inlog. In de week van 31 maart ontvangen de overige leden hun inloggegevens. |
|
|
Ontbrekende adresgegevens |
In SOL 1.0 was het mogelijk om geen of een incompleet adres op te geven voor een lid. In SOL 3.0 is dit echter niet meer mogelijk. Bij het aanpassen van de gegevens van een lid, bijvoorbeeld bij het toekennen van een overeenkomst, kan het voorkomen dat je een melding krijgt dat dit niet kan omdat het adres niet compleet is of ontbreekt. Als dit gebeurt, kun je dit oplossen door het adres te corrigeren. |
|
|
Ontbrekende e-mailadressen |
In SOL 1.0 hebben sommige leden geen e-mailadres. Dit vormt een uitdaging bij de overgang naar SOL 3.0, omdat de gebruikersnaam gebaseerd is op het e-mailadres. Tijdens het overzetten van gegevens is ervoor gekozen om voor leden zonder e-mailadres een tijdelijk e-mailadres aan te maken. Let op: dit is een niet-werkend e-mailadres!
Als dit een probleem oplevert, kun je het lid vragen om in SOL 1.0 het e-mailadres aan te passen naar een correct en werkend e-mailadres en vervolgens ten minste 24 uur te wachten. Door de nachtelijke synchronisatie wordt dit nieuwe e-mailadres ook in SOL 3.0 bekend. Zorg ervoor dat dit vóór 21 maart gebeurt, want na deze datum worden de gebruikers voor de leden aangemaakt en krijgt het betreffende lid een gebruikersnaam die gebaseerd is op het niet-werkende e-mailadres. |
|
|
Relaties |
In SOL 1.0 kun je ook zogenaamde relaties registreren. Bij het overzetten van data van SOL 1.0 naar SOL 3.0 hebben we de relaties nog niet overgezet. Dit zal in de komende weken gebeuren. Zodra dit is gedaan, zullen we dit vermelden in een nieuwsbrief. Je kunt relaties in SOL 1.0 blijven gebruiken en registreren. |
|
|
Volgende stappen |
Om je te helpen met het inrichten van SOL 3.0, beschrijven we in de komende periode in de nieuwsbrieven welke acties we aanbevelen voor de komende weken en daarmee ondersteund worden door de helpdesk. Pas nadat we een nieuwe actie hebben uitgelegd in de nieuwsbrief, worden aanvullende vragen door de helpdesk opgepakt.
Deze week hebben we geen nieuwe stappen toegevoegd, dit geeft iedereen de mogelijkheid en tijd om de reeds beschreven stappen uit te voeren.
Omdat we deze week geen nieuwe stap beschrijven, is de voorlopige planning voor de komende nieuwsbrieven aangepast en als volgt:
De voorlopige planning voor de komende nieuwsbrieven is als volgt;
- Nieuwsbrief 15 (vrijdag 28 februari): evenementen, VOG’s en kwalificaties
- Nieuwsbrief 16 (vrijdag 7 maart): informatie volgt
We vragen jullie deze volgorde van inrichten te respecteren, dit helpt bij het correct inrichten en bespaart je daardoor tijd en energie! Ook zijn de stappen afhankelijk van elkaar, de gegevensbeheerder kan bijvoorbeeld alleen de lidmaatschappen in orde maken als de penningmeester onder andere de producten en overeenkomst types in orde heeft gemaakt.
We adviseren je om in voorbereiding hierop en tijdens het inrichten ter ondersteuning van je werk de beschikbare informatie op de website te bestuderen. |
|
|
Vragen over SOL 3.0 |
De helpdesk van Scouting Nederland is de plek om je gebruikersvragen over SOL 3.0 te stellen. Je kunt je vragen over stap 1 t/m 3 en inloggen sturen naar helpdesk@scouting.nl. Alle andere vragen (geen gebruikersvragen) kun je sturen naar info@scouting.nl.
|
|
|
|
|
Dit bericht is verzonden naar voorzitters, secretarissen, penningmeesters en gegevensbeheerders van groepen, regio’s en admiraliteiten, leden van de helpdesk, leden en plaatsvervangende leden van de landelijke raad, leden van het landelijk bestuur en beroepskrachten LSC zoals geregistreerd in Scouts Online. |
Lidnummer:
niet bekend |
|
Profiel wijzigen
Afmelden |
|
|
|